Cégalapítás néhány lépésben

Korábban már írtunk egy cikket arról, hogy manapság milyen gyors és egyszerű a cégalapítás, beszéltünk arról, hogy milyen felmerülő költségekkel kell számolni, hány napba telik a folyamat, illetve, hogy mik azok a tényezők, amik elengedhetetlenek az elinduláshoz.

Most azonban szeretnénk jobban konkretizálni a cégalapítás menetét, ezért 5 egyszerű lépésben be is mutatjuk, hogyan néz ki a folyamat.

  1. Előkészületek

Mielőtt belevágnánk a cégalapítás közepébe és rögtön írnánk is alá a szerződéseket, van még néhány dolog, amit át kell gondolni, és néhány olyan kérdés, amit meg kell válaszolni.

Magyarán a cégalapítás gondos előkészítést igényel!

A sok-sok kérdés közül ilyeneket kell például megválaszolni:

  • Mi legyen a cégforma?
  • Ki legyen az ügyvezető?
  • Ki legyen a tulajdonos?
  • Mi legyen a cég neve?
  • Mi legyen pontosan a cég tevékenységi köre?

A felsorolást pedig még sokáig lehetne folytatni, de minden olyan ügyfelünkkel, akik segítséget kérnek tőlünk a cégalapítás témakörében, A-tól Z-ig átvesszük az összes felmerülő kérdést.

  1. Telefonos konzultáció, dokumentumok kitöltése

Abban az esetben, ha még bármilyen más segítségre lenne szüksége, egy telefonos vagy személyes konzultáció során minden kérdésére válaszolunk, majd miután a rendelkezésére bocsájtott formanyomtatványokat elküldte, hivatalosan is megkezdődik a cégalapítás folyamata.

  1. Szerződések aláírása

Egy személyes találkozó keretében minden szükséges dokumentumot és szerződést alá kell írni, ehhez pedig szükség lesz az Ön személyi igazolványára, lakcímkártyájára és adóigazolványára.

Amennyiben nem nálunk veszi igénybe a székhelyszolgáltatást, vagy saját címet szeretne bejegyeztetni, akkor az ezt igazoló dokumentumokat is szükséges lesz majd magával hoznia.

  1. Kapcsolatfelvétel a cégbírósággal és az adószám kiállítása

Ez a lépés az Ön személyes ügyvédjének, vagy a jogtanácsosának a feladata.

Ilyenkor a szükséges dokumentumokat el kell juttatni a felelős cégbírósághoz, akik felveszik a kapcsolatot az Adóhivatallal, majd ha a NAV rendelkezésre bocsájtotta a cég új adószámát, akkor a cégbejegyzés meg is történik a cégbíróság által.

Ha minden rendben halad, akkor általában 1 nap alatt végbe is megy az egész folyamat, de ha esetleg mégsem, akkor is az Adóhivatalnak 8 napon belül nyilatkoznia kell az adószám kiadásáról.

Sajnos vannak olyan esetek, amikor az Adóhivatal nem adja ki a cég számára az adószámot, ez olyan esetekben fordulhat elő, ha az illető múltjában esetleg nem minden tiszta; például törölték egy korábbi cégének az adószámát, és így el lett tiltva 5 évre a cégalapítástól, de akkor is problémák merülhetnek fel, ha például adótartozása van.

  1. Utolsó simítások

Ha megszereztük az adószámot és már meg is kaptuk a cégbejegyzésről az értesítést, már csak három apró, de annál fontosabb dolgot kell elintézni.

A bejegyzést követően mindössze 5 nap áll rendelkezésünkre, hogy bejelentkezzünk a Kereskedelmi és Iparkamarához, és ezzel együtt befizessük a szükséges tagdíjat.

8 napunk van arra, hogy nyissunk egy bankszámlát, amire elhelyezzük a szükséges törzstőkét, valamint 15 napon belül még egyszer utoljára, be kell jelentkezni a NAV-hoz.

Keressen minket bátran!

Ha Ön is cégalapításon gondolkodik, ebből a rövid kis útmutatóból láthatja, hogy ez nem egy eget rengetően bonyolult folyamat.

Ha viszont úgy gondolja, hogy profin szeretné csinálni, akkor keressen fel minket, hiszen több mint 11 éves tapasztalattal a zsebünkben biztos lehet abban, hogy a lehető legjobb kezekben lesz.