Korábban már írtunk egy cikket arról, hogy manapság milyen gyors és egyszerű a cégalapítás, beszéltünk arról, hogy milyen felmerülő költségekkel kell számolni, hány napba telik a folyamat, illetve, hogy mik azok a tényezők, amik elengedhetetlenek az elinduláshoz.
Most azonban szeretnénk jobban konkretizálni a cégalapítás menetét, ezért 5 egyszerű lépésben be is mutatjuk, hogyan néz ki a folyamat.
- Előkészületek
Mielőtt belevágnánk a cégalapítás közepébe és rögtön írnánk is alá a szerződéseket, van még néhány dolog, amit át kell gondolni, és néhány olyan kérdés, amit meg kell válaszolni.
Magyarán a cégalapítás gondos előkészítést igényel!
A sok-sok kérdés közül ilyeneket kell például megválaszolni:
- Mi legyen a cégforma?
- Ki legyen az ügyvezető?
- Ki legyen a tulajdonos?
- Mi legyen a cég neve?
- Mi legyen pontosan a cég tevékenységi köre?
A felsorolást pedig még sokáig lehetne folytatni, de minden olyan ügyfelünkkel, akik segítséget kérnek tőlünk a cégalapítás témakörében, A-tól Z-ig átvesszük az összes felmerülő kérdést.
- Telefonos konzultáció, dokumentumok kitöltése
Abban az esetben, ha még bármilyen más segítségre lenne szüksége, egy telefonos vagy személyes konzultáció során minden kérdésére válaszolunk, majd miután a rendelkezésére bocsájtott formanyomtatványokat elküldte, hivatalosan is megkezdődik a cégalapítás folyamata.
- Szerződések aláírása
Egy személyes találkozó keretében minden szükséges dokumentumot és szerződést alá kell írni, ehhez pedig szükség lesz az Ön személyi igazolványára, lakcímkártyájára és adóigazolványára.
Amennyiben nem nálunk veszi igénybe a székhelyszolgáltatást, vagy saját címet szeretne bejegyeztetni, akkor az ezt igazoló dokumentumokat is szükséges lesz majd magával hoznia.
- Kapcsolatfelvétel a cégbírósággal és az adószám kiállítása
Ez a lépés az Ön személyes ügyvédjének, vagy a jogtanácsosának a feladata.
Ilyenkor a szükséges dokumentumokat el kell juttatni a felelős cégbírósághoz, akik felveszik a kapcsolatot az Adóhivatallal, majd ha a NAV rendelkezésre bocsájtotta a cég új adószámát, akkor a cégbejegyzés meg is történik a cégbíróság által.
Ha minden rendben halad, akkor általában 1 nap alatt végbe is megy az egész folyamat, de ha esetleg mégsem, akkor is az Adóhivatalnak 8 napon belül nyilatkoznia kell az adószám kiadásáról.
Sajnos vannak olyan esetek, amikor az Adóhivatal nem adja ki a cég számára az adószámot, ez olyan esetekben fordulhat elő, ha az illető múltjában esetleg nem minden tiszta; például törölték egy korábbi cégének az adószámát, és így el lett tiltva 5 évre a cégalapítástól, de akkor is problémák merülhetnek fel, ha például adótartozása van.
- Utolsó simítások
Ha megszereztük az adószámot és már meg is kaptuk a cégbejegyzésről az értesítést, már csak három apró, de annál fontosabb dolgot kell elintézni.
A bejegyzést követően mindössze 5 nap áll rendelkezésünkre, hogy bejelentkezzünk a Kereskedelmi és Iparkamarához, és ezzel együtt befizessük a szükséges tagdíjat.
8 napunk van arra, hogy nyissunk egy bankszámlát, amire elhelyezzük a szükséges törzstőkét, valamint 15 napon belül még egyszer utoljára, be kell jelentkezni a NAV-hoz.
Keressen minket bátran!
Ha Ön is cégalapításon gondolkodik, ebből a rövid kis útmutatóból láthatja, hogy ez nem egy eget rengetően bonyolult folyamat.
Ha viszont úgy gondolja, hogy profin szeretné csinálni, akkor keressen fel minket, hiszen több mint 11 éves tapasztalattal a zsebünkben biztos lehet abban, hogy a lehető legjobb kezekben lesz.