Miért jelennek meg újra az analóg technikák a cégek életében?

A Covid-19 járvány óriási változásokat hozott a vállalati világban, és szükségessé tette az üzleti folyamatok digitalizációját.

Bár ezek az új technológiák számos előnnyel járnak, egy új felmérés szerint ezek a digitalizációs kezdeményezések nem lesznek hosszú életűek, és a vállalatok visszatérnek az analóg módszerekhez.

Az üzleti folyamatok kulcsfontosságú szerepet játszanak a vállalatok hatékonyságában, hiszen meghatározzák, hogyan érik el a céljaikat.

Sajnos sok vállalatban alacsony hatékonyságú folyamatok váltak a mindennapi tevékenységek elengedhetetlen részévé.

Az adat- és tudáskezelés

Az analóg megoldások, mint például a papíralapú dokumentumok tárolása és kezelése, rengeteg hibalehetőséget rejtenek.

Ezek a módszerek idő- és pénzigényesek is.

A digitális átállás egy nagy változás, amelynek célja az üzleti tevékenységek optimalizálása.

Sok vállalatnak már vannak transzformációs tervei a munkafolyamatok átalakítására.

Azonban a vállalat mindennapi tevékenységeinek átállása nagy nyomást jelent a vezetők és döntéshozók számára, így a digitalizációs kezdeményezések gyakran alacsony prioritást kapnak vagy elhalasztásra kerülnek.

Ez azonban megváltozott a Covid-19 járvány miatt.

A távoli munkavégzés szükségessége

A digitális átállás olyan sebességgel történt, amilyen gyorsan még soha nem láttuk.

Egy felmérés során, amelyben 1000 IT szakértő vett részt, akik a vállalatok adatkezeléséért felelősek, kiderült, hogy az IT ügyfélszolgálat, az ügyfélkapcsolati menedzsment és a csapat erőforrás menedzsment voltak a leginkább digitalizált területek.

A válaszadók már pozitív eredményekről számoltak be, például növekvő produktivitásról, időmegtakarításról, adatminőség növekedéséről és költségcsökkentésről.

Azonban a kutatás ellentmondásos eredményeket is hozott.

A megkérdezett vállalatok 57%-a attól tart, hogy visszatérnek a járvány előtti analóg megoldásokhoz, amelyek kevésbé hatékonyak.

Miért történik ez?

Az egyik magyarázat az, hogy a Covid miatt korlátozott időn belül kellett digitalizálniuk a vállalatoknak.

A vezetőknek gyors döntéseket kellett hozniuk a vállalat működésének biztosítása érdekében.

A sürgős változások miatt sok vállalat könnyen hozzáférhető, gyors megoldásokhoz fordult, ahelyett hogy hosszú távú eredményességet biztosító változásokat hajtottak volna végre.

Azonban ezek a cégek hamarosan rájönnek, hogy az integrációs lehetőségek korlátozottak, és nem elégítenek ki alapvető üzleti igényeket.

Ahhoz, hogy kezelni tudjuk ezt a helyzetet, fel kell ismernünk, hogy a digitális visszalépés nem megoldás.

A Gartner felmérései szerint a vállalatok 82%-a tartósan áttér a távoli munkavégzésre.

Ezért nem ajánlott visszatérni a papíralapú tároláshoz, analóg módszerekhez és fizikai hozzáférésekhez.

Alkalmazkodás és modernizálás

A versenyképesség érdekében a vállalatoknak alkalmazkodniuk és modernizálniuk kell.

Miután túljutottunk az első válságreagáláson, ideje elemeznünk a helyzetünket és elkezdenünk a helyreállítást.

Meg kell vizsgálnunk, mi működött jól az elmúlt időszakban, és mely területeken van még javítani való.

Ez lehet új technológia alkalmazása, meglévő rendszerek hatékonyabb integrációja vagy új belső kommunikációs és képzési csapat bevezetése.

A digitális átállás nemcsak egy egyszeri esemény, hanem folyamatos fejlődési folyamat.

A vállalatoknak lépést kell tartaniuk a technológia fejlődésével és alkalmazkodniuk kell az új kihívásokhoz és lehetőségekhez.

Fordítsa az időt és energiát a cég fejlesztésére, és bízza ránk székhelyét!

Fordítsa az időt és energiát a cég fejlesztésére, és bízza ránk székhelyét!

Ismerkedjen meg szolgáltatásainkkal és hagyja, hogy könnyebbé tegyük a cégvezetést!

Lépjen velünk kapcsolatba, és kezdjük meg a közös munkát!

Join us for

HAPPY HOUR Everyday 5PM-7PM

Beer, sake, wine and cocktails

up to 50% off