A jelenlegi időszak a vállalkozók, de általában mindenki más számára is nehéznek bizonyul, ezért érdemes óvatosnak és előrelátónak lenni, hogy minél felkészültebbek legyünk az esetleges buktatókra, és persze, hogy minél előbb ki is szúrjuk őket.
Néhány egyszerű praktikával kiküszöbölhetjük vagy mérsékelhetjük az esetlegesen kialakuló váratlan krízis helyzeteket.
Mindig ellenőrizze az új megbízókat
Ma már több olyan online felület is van, ahol elérhetők bizonyos céginformációk, ezért már a lead beérkezésének pillanatában megállapítható, hogy mennyire érdemes foglalkozni az adott érdeklődővel.
A következő adatokat ajánlott leellenőrizni:
- Az elmúlt 2 évben volt-e bármilyen negatív esemény, és ha igen, akkor mi. Egy felszámolás vagy valamilyen NAV tartozás üzleti kockázatnak számíthat.
- Azt is ajánlott felmérni, hogy a megbízás nagyságrendje és az árbevétele arányos-e egymással.
- Milyen módon változott az árbevétele az elmúlt évek során?
Meglévő partnerek ellenőrzése
Akár új, akár régi partnerről legyen szó, sajnos a jelenlegi és az elmúlt évek gazdasági hullámzása azt mutatja, hogy egyik pillanatról a másikra változhat a status quo, ezért nem elég egy-egy alkalommal ellenőrizni a partner cégek helyzetét.
Szemmel látható következményei vannak az energia- és rezsiárak ugrásszerű emelkedésének, amivel a cégek jelentős része nem képes megbirkózni, ami révén egy jelentősebb számlatartozás a vállalkozás csődbe jutását is eredményezheti.
Ha egy vállalkozás elkezd elindulni a lejtőn, annak vannak jelei:
- adótartozás alakul ki,
- a munkavállalók létszáma elkezd folyamatosan csökkenni,
- a cégvezetés is módosul stb.
Fontos azonnal lépni, ha bármelyik partner ellen felszámolás vagy esetleg csődeljárás kezdődik meg.
A szerződési feltételek stabil alapokra helyezése
Az olyan (akár negatív) információk, mint a tőke nagysága, a magasabb árbevétel megfelelő alapul szolgálhatnak ahhoz, hogy megbízható szerződési feltételeket állapíthassunk meg.
Ez azért lehet lényeges, mert amennyiben úgy tűnik, hogy a partner megbízható, akkor egy esetleges halasztott fizetés nyugodtabban bevállalható.
Ha pedig negatív információkról értesülünk, akkor az előre fizetéshez érdemes ragaszkodni.
Aki késik a fizetéssel, arra jobb rögtön reagálni
Ma már több olyan felület áll rendelkezésünkre, ami segít rendszerezni a teendőket, és figyelmeztet a határidőkre.
Ezt a partnerek számára kiállított számlák befizetésének határidejének számontartásához is alkalmazható, így azonnal láthatod, hogyha valakinél lejárt.
Ilyenkor ajánlott azonnal ellenőrizni a következő pontokat:
- utánanézni, hogy történt-e a céggel valamilyen negatív esemény;
- azt is érdemes kideríteni, hogy mekkora a cég árbevétele, és mennyi esély van rá, hogy tudja rendezni a tartozását.
Ha ezek a pontok le vannak ellenőrizve, akkor utána már könnyebben eldönthető, hogy mennyire kockázatos a további együttműködés, illetve hogy mi legyen a következő lépés.
Spóroljon az irodabérléssel, és igényelje székhelyszolgáltatásunkat!
Válság idején, ha spórolni akarunk a költségekkel, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy valóban szükség van-e a cég zavartalan működéséhez irodára.
Ugyanis ezzel is sokat lehet megtakarítani!
Vegye igénybe székhelyszolgáltatásunkat, bízza ránk cége székhelyét és spóroljon az iroda bérlésen!