Ezekre is figyelni kell, amikor székhelyszolgáltatót választ!

Ahogy minden szolgáltató esetében, úgy a székhelyszolgáltatóknál is vannak eltérések a különböző cégek között.

Természetesen egy szerződéskötés előtt, mindenképp érdemes körbejárni, hogy pontosan mi tartozik bele az adott szolgáltatásba.

De pontosan, mire is kell figyelni, amikor székhelyszolgáltatót választunk?

Néhány pontban összeszedtük a fontosabb tudnivalókat.

Mi tartozik alapvetően a székhelyszolgáltatáshoz?

Ahogy már korábban volt róla szó, a székhelyszolgáltatás alapvető funkciója, hogy ellátja az adott vállalkozás székhelyével kapcsolatos teendőket.

Ez annyit jelent, hogy a vállalkozásnak nem kell külön irodát bérelnie, illetve a saját otthonába sem kell bejelentenie a cég székhelyét, hanem a székhelyszolgáltatónál teszi meg ezt.

Ez egy komfortos és praktikus megoldás, mert így többek között nem kell a postai küldemények átvétele, valamint a hatóságok fogadása miatt aggódni.

A székhelyszolgáltatással foglalkozó vállalkozásoknak teljesíteniük kell a rájuk vonatkozó jogszabályokba foglalt kötelezettségeket.

Kiegészítették a székhelyszolgáltatói rendeletet

Kiegészítették a székhelyszolgáltatói rendeletet

A 2017. júliusában behozott székhelyszolgáltatói rendeletet 2020-ban egészítették ki további előírásokkal.

A rendelet így az alábbi új szabályokkal bővült:

  • Mindenképp írásba kell foglalni a székhelyszolgáltató és a partnere között létrejött megállapodást.
  • Ebben a megállapodásban benne kell lennie egy listának azokról az iratokról, amelyeket a székhelyszolgáltatónál tartana a megbízófél.

A dokumentumok között a cégiratoknak, a számviteli törvény alapján írt beszámolóknak, a hatósági engedélyeknek és az adóhatósághoz tartozó adat bejelentési kötelezettségekkel kapcsolatos iratoknak is szerepelniük kell.

  • A postai úton kézbesített levelekről 1 napon belül értesítenie kell a megbízóját a székhelyszolgáltatónak.

Ami még szintén beletartoznak a módosításokba…

  • Továbbá a székhelyszolgáltatónak kockázatelemzést, valamint belső kockázatértékelést kell végeznie a partnereiről.
  • Annak érdekében, hogy a terrorizmus és a pénzmosás megelőzhető legyen, a székhelyszolgáltatónak át kell vizsgálnia az ügyfeleit, valamint azok személyazonosságát is köteles ismerni.

Ameddig tart a közös munka, a székhelyszolgáltatónak figyelemmel kell kísérnie az üzleti kapcsolatot.

Ha terrorizmusra vagy pénzmosásra utaló jeleket találna, akkor azt a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda irányába jelenteni köteles.

  • Abban az esetben, ha a székhelyszolgáltató és a megbízó közötti munka megszűnik, a székhelyszolgáltatónak 8 éven keresztül kell megőriznie az ügyfélről összegyűjtött adatokat, ezt követően pedig köteles megsemmisíteni azokat.

Milyen akkor az ideális székhelyszolgáltató?

Az egyik legfontosabb szempont, amikor székhelyszolgáltatót választunk természetesen az ár.

Nyilván mindenki szeretne minél jobban járni, azonban sokszor a legolcsóbb opciók nem épp a legmegbízhatóbbak.

Amit mindenképpen meg kell vizsgálni, amikor székhelyszolgáltatót választunk az az, hogy megfeleljen a rá vonatkozó rendeletek, előírások pontjainak.

Természetesen az is lényeges szempont, hogy az ügyfél saját, egyedi igényeinek is megfeleljen a szolgáltató.

Ha Ön is szeretné egy tapasztalt csapatra bízni a székhelyszolgáltatással kapcsolatos teendőit, vagy csak kérdései lennének a témával kapcsolatban, keressen minket bizalommal!

Join us for

HAPPY HOUR Everyday 5PM-7PM

Beer, sake, wine and cocktails

up to 50% off