Hosszú évek óta egy sikeres vállalkozást vezet, és szeretné, ha ez így is maradna?
Úgy gondolja, hogy a munkavállalók olyan könnyedén lecserélhetők, mint a nyári és a téli ruhatár?
Vagy éppen nagyra becsüli lelkesen és eredményesen dolgozó kollégáit, ezért szeretné is őket minél tovább megőrizni?
Az alábbiakban összegyűjtöttük Önnek néhány bekezdés erejéig, hogy miért érdemes a folytonos elbocsátások és toborzások helyett a produktív munkaerő megtartására törekedni, illetve pár módszert is, arra vonatkozólag, hogy miként érheti ezt el a legegyszerűbben.
Amikor a spórolás a visszájára fordul
Több szakértői kutatás is elég nyomatékosan rávilágított arra, hogy egy cégvezető komoly többlet-kiadásokba sodorhatja magát, hogyha kézzel-lábbal a fizetésemelés elkerülésén fáradozik.
A munkaadónak ugyanis nem pusztán a dolgozó fizetését kell fedeznie, hanem annak betanulási- és / vagy próbaidejét is.
Mindez pedig már önmagában is ingoványos talaj, hiszen az új munkaerő toborzása eleve sok időt ölelhet fel, arról nem is beszélve, hogy az újonnan felvett és „kiokosított” munkatárs nem feltétlenül fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket.
Ezért is tanácsos inkább olyanra bízni a homlokráncoló feladatokat, aki már több alkalommal is bizonyította szakmai rátermettségét.
A motivációk feltérképezése
Amennyiben a felelősségteljes és produktív munkaerő megőrzése a célja, akkor semmi egyebet nem kell tennie – a megfelelő mennyiségű idő, pénz és energia befektetésén túl –, minthogy feltérképezze az adott dolgozók motivációit.
A profizmus ugyanis nem feltétlen elegendő ahhoz, hogy legjobb kollégái az ön cégénél maradjanak: az emberi oldal és a kitartó odafigyelés legalább annyira megkerülhetetlen, mint a szakmai tapasztalat.
Ebből kiindulva tehát – dolgozói elégedetlenség esetén – nem érdemes légből kapott ígéretekkel megnyugtatni a kedélyeket.
Az olyan lenne, mintha vödrökkel állnánk neki egy erdőtűz oltásának.
Ez pedig inkább az amatőr vállalkozásokra jellemző.
A biztonságtól a juttatásokig
Hogyha azt szeretné, hogy az önnél dolgozók minél sikeresebb eredményeket érjenek el – a saját, illetve a cég érdekében is – érdemes lehet kiindulni pl. a vállalati-motivációs piramis építőelemeiből.
A modell alapján olyan szempontokat tanácsos figyelembe vennie, mint az érzelmi-anyagi biztonság, a megfelelő munkaeszközök, valamint a motiváló munkarend biztosítása, különféle szociális-és szakmai igények kielégítése, továbbá az extra juttatások rendszere, amely a piramis csúcsát képezi.
Amennyiben ezek alapján sikerül kialakítania egy zökkenőmentesen kommunikáló, ambiciózus munkaközösséget, akkor érdemes lehet őket olyan változékony feladatokkal ellátni, amely egyrészt kihívást jelent számukra, másrészt pedig színesíti a munkanapjaikat.
A legfontosabb igazából az – hogyha maradandó eredményt szándékozik elérni – hogy hosszú távú stratégiákat alkalmazzon: megbízható és produktív munkaerő ugyanis nem terem 1 nap alatt, így pl. egyetlen céges bulival nem fogja valóra váltani vállalkozása álmait.
Székhelyszolgáltatással időt takaríthat meg!
Ahogy az a fentebbiekből is kiderült, a megfelelő dolgozó(k) felkutatása, kiválasztása, majd pedig megtartása eléggé időigényes folyamat.
És nemcsak ez veszi el egy cégvezető idejét, hanem a vállalkozás székhelyével kapcsolatos teendők is többek között.
Igényelje székhelyszolgáltatásunkat, és mi átvesszük a terhei egy részét!