Miért van szükség piackutatásra, mielőtt bármibe is belevágnánk?

A piackutatás nagyon fontos része az üzleti életnek.

Nem véletlen, hogy az elmúlt évtizedekben különböző cégóriások épültek ki ezen a területen, hiszen a tudatos vállalkozói szemlélet egyik alapkövét képezi.

Napjainkra az információáradat olyan méreteket öltött, hogy elengedhetetlen a célközönségünk pontos ismerete, különben a nem megfelelő targetálás következtében hamar el fogunk veszni a tömegben.

Ahogy mondani szokták, „a tudás hatalom”, a piackutatással pedig olyan információk birtokába juthatunk, melyek segítségével teljesen a vásárlói igényekre szabhatjuk a termékeinket vagy a szolgáltatásainkat, ennél nagyobb előny pedig nemigen létezik.

Különböző célok, különböző módszerek

A piackutatás mérete, vagy módszerei nagyon különbözőek lehetnek, valamint attól is függhetnek, hogy milyen méretű terjeszkedésben gondolkodunk.

Ha országos értékesítési hálózatot szeretnénk kiépíteni, akkor biztosan nem lesz elég kikérni pár ismerős véleményét, de ha esetleg csak egy adott megyére, városra, vagy falura koncentrálunk, nem feltétlenül kell több százezret fizetni egy erre szakosodott piackutató cégnek.

Természetesen mindenkinek magának kell eldönteni, hogy mennyire veszi komolyan, mennyit áldoz rá, de egy biztos: a piackutatással megszerzett információk mindenképpen a fejlődést szolgálják, ami hosszútávon egy roppant kifizetődő befektetés.

Tudjuk, hogy kiket akarunk megszólítani!

Mielőtt bármilyen piackutatásba is belekezdenénk, fontos, hogy meghatározzuk a célközönségünket.

Ennek azért van különösképpen jelentősége, hogy ne a vakvilágban kezdjünk el tapogatózni, adatokat gyűjteni, mert ugyan információnk lesz bőven így is, csak sokra nem megyünk majd vele.

Először is döntsük el, hogy kinek szeretnénk értékesíteni, ezt pedig megtehetjük nem, kor, vagy akár érdeklődési kör alapján is.

Ha ez megvan, akkor lehet megkezdeni a primer (elsődleges), szekunder (másodlagos), kvantitatív (mennyiségi– objektív adatok) vagy kvalitatív (minőségi – szubjektív adatok) módszerek tudatos alkalmazását.

Előnyök és hátrányok

Mindegyik piackutatási módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai, a lényeg, hogy a szerzett információkat megfelelően tudjuk felhasználni.

Míg a primer kutatás sokkal pontosabb eredményekkel szolgál, legfőképpen azért, mert első kézből kapott információkat kínál fel, meglehetősen idő és pénzigényes, addig egy szekunder kutatás, ami már más cégek által elvégzett eredményeken alapul, kevésbé személyre szabott, de egyértelműen kisebb anyagi ráfordítást igényel.

Ami pedig a kvantitatív és a kvalitatív kutatásokat illeti, míg az előbbivel akár a bevételt, vagy a konverziót vizsgálhatjuk a konkrét számadatok ismeretében, addig az utóbbi az egyedi vélemények és benyomások elemzésére ad lehetőséget.

Cégalapításon gondolkozik? Mi segítünk!

Céget alapítani ma már egyáltalán nem egy bonyolult feladat.

Sőt mi több!

Manapság már szinte bárki megteheti különösebb erőfeszítés vagy anyagi kiadás nélkül, és néhány formanyomtatvány kitöltésével pár napon belül cégtulajdonos lehet.

Fenntartani azt, vagy akár túlélni az első évet viszont már egy teljesen másik kérdés.

Hiába a jó vállalkozói ötlet és lelkes hozzáállás, a tudatos tervezés és üzleti szemlélet elengedhetetlen.

Ha úgy érzi, hogy profi ügyvédi tanácsadást és szakmai segítségnyújtást szeretne a cégalapítást illetően, keressen minket bizalommal, és mi a teljes körű asszisztencia mellé székhelyszolgáltatást is biztosítani fogunk!