Bár a cégalapítás egy egyszerű folyamat már, profi szakmai segítséggel meg még inkább, mégis vannak olyan hivatalos okiratok, amiket jó észben tartani, mert szükség lehet rájuk.
A személyes tanácsunk az, hogyha Ön azt szeretné, hogy minden flottul menjen, akkor fogadjon fel egy jó könyvelőt és egy olyan ügyvédet, akiben feltétel nélkül megbízik.
Egyáltalán nem szégyen, ha segítséget kérünk olyan ügyletekben, amikben nem vagyunk 100 %-ig biztosak, sokkal inkább a tudatosságot sugallja.
Ezúttal a befogadó nyilatkozatról fogunk bővebben mesélni, hogy szükség esetén már bővebb és átfogóbb tudással rendelkezhessen.
Egy székhelyre mindenkinek szüksége van
Tudniillik, hogy minden cégnek, vállalkozásnak, de még az egyéni vállalkozóknak is szükséges bejelentett székhellyel rendelkeznie, mivel a cégbejegyzésben ez lesz a hivatalos címe a vállalkozásnak, illetve minden levél és okirat is ide fog érkezni.
Szükség esetén a végrehajtó szervek is itt fognak megjelenni, így tehát a releváns dokumentumokat is itt kell tárolni.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy állandó jelleggel ezen a címen szükséges tartózkodni, de meg kell felelni bizonyos jogszabályoknak, hiszen attól függetlenül, hogy nem kell ott tartózkodni, még nem jelölhetünk meg egy romos épületet, vagy egy használaton kívüli garázst székhelynek.
Mikor kell befogadó nyilatkozat?
Ha esetleg nem áll rendelkezésünkre olyan ingatlan, amit szívesen beáldoznánk erre a célra, akkor érdemes elgondolkodni a székhelyszolgáltatáson, de ha mégis úgy döntünk, hogy bérelünk egy irodát, akkor a bérleti szerződés mellett ne felejtsünk el egy befogadó nyilatkozatot is készíteni.
Ugyanis ezzel a dokumentummal tudjuk igazolni azt, hogy az ingatlan tulajdonosa, vagy a haszonélvezője tisztában van azzal, hogy ez a cím székhelyként is üzemel.
Korábban ez nem volt egy bevett szokás, sőt az ügyvédek sem tettek komolyabb erőfeszítéseket annak irányában, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy valóban valós címek kerülnek bejegyzésre, amiből később hatalmas gondok adódhattak.
Tartalmi követelmények
Fontos, hogy a befogadó nyilatkozat tartalmazza az alábbi adatokat:
- az adott ingatlan adatai
- a bérlő és a tulajdonos és/vagy a haszonélvező adatai
- az adott címre székhelybejegyzés történt
Mindemellett pedig kiemelten kell ügyelni arra, hogy a tanuk nevei és adataik jól olvashatóan (legideálisabb esetben nyomtatott nagybetűvel) is szerepeljenek a dokumentumokon, hogy a későbbiekben egyértelműen beazonosíthatóak legyenek.
A székhelyszolgáltatással időt és energiát tud megspórolni
Ha Ön nem szeretne ilyen és ehhez hasonló ügyletekkel bajlódni, akkor érdemes lenne igénybe vennie a székhelyszolgáltatást ahol mindezeket elintézzük mi magunk.
Több mint 11 éve vagyunk a szakmában és nem csak Budapesten, de az IPA mentes Újlengyelben is tudunk székhelyet biztosítani, az elérhető szolgáltatások között pedig nem teszünk különbséget.
Minden beérkező levelet átveszünk és azonnal továbbítunk elektronikus úton.
A küldeményeket pedig havonta egyszer továbbítunk egy Ön által megadott postai címre, teljesen díjmentesen.
A végrehajtó szerveket és a hatóságokat szakszerűen fogadjuk, szükség esetén pedig mind a budapesti, mind pedig az újlengyeli irodánkban tárgyalót biztosítunk.
Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma és a kellemetlen adminisztratív munkát bízza csak ránk!