Több lett a szabály a kellékszavatossági igényekkel kapcsolatban

Ismerje meg közelebbről a 2022-ben érvénybe lépett fogyasztóvédelmi szabályokat!

  1. január elsejétől új fogyasztóvédelmi szabályok léptek érvénybe, továbbá a digitális szolgáltatásoknál is változások következtek be.

2021 júniusában hirdették ki a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendeletben foglalt fogyasztóvédelmi szabályokat, amelyek fél évvel később léptek hatályba, így a cégeknek fél év állt rendelkezésükre, hogy felkészüljenek erre.

Azokat a szerződéseket érintik az új rendelkezések, amelyeket a hatálybalépés után kötnek meg, illetve azoknál, ahol az áruk adásvételével, a digitális szolgáltatás nyújtással vagy digitális tartalom szolgáltatásával kapcsolatos a szerződés.

 Mi változott tulajdonképpen?

Az eddig érvényes 6 hónapról 12-re bővül a teljesítési védelem, vagyis ez annyit jelent, hogy a teljesítéstől számítva 12 hónapon keresztül vélelmezni kell, hogy a vásárló által jelentett hiba az áru teljesítésekor is fent állt.

Ennek a megcáfolása a cég feladata, kivéve abban az esetben, ha az áru természetével vagy a hiba jellegével nem fér össze a vélelem.

Az, hogy a teljesítési védelem idejét kitolták, a vásárlónak kedvez, mivel így a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy a hiba a teljesítés időpontjában nem állt fenn, hanem azután keletkezett.

Magától a jótállástól csak akkor állhat el a cég, amikor be lett bizonyítva, hogy a teljesítés után, más okból kifolyólag jelent meg a hiba.

Több lett a szabály a kellékszavatossági igényekkel kapcsolatban

Több lett a szabály a kellékszavatossági igényekkel kapcsolatban

A teljesítési védelmen kívül a kellékszavatossági igényekkel kapcsolatos szabályok is gyarapodtak.

Az adásvétel megszüntetésére vagy az arányos árcsökkentésre akkor lesz jogosult a fogyasztó, ha az alábbi esetek egyik fennáll:

  • a vállalkozás nem cseréli vagy javítja a terméket, vagy nem tesz eleget az áru visszavételére vonatkozó költségviselési kötelezettségeinek,
  • amennyiben a hiba megismétlődik,
  • ha egy bizonyos szint fölött van a teljesítés hibáinak mértéke,
  • abban az esetben, hogyha a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a fogyasztó nagymértékű érdeksérelme nélkül, vagy egy bizonyos határidőig nem vállalja.

Amikor a vásárló az adásvétel megszüntetéséhez kapcsolódó jogát akarja gyakorolni, akkor a vállalkozásnak kötelessége megtéríteni a termék vételárát, illetve a visszaküldéssel járó kiadásokat is.

Digitális termékek és szolgáltatások adásvétele

A szolgáltatásokra és a digitális termékekre is kitérnek az áru adásvételén kívül.

A fogyasztóvédelmi szabályzatban egyértelműen meg lett határozva, hogy mi minősülhet szolgáltatásnak, digitális terméknek, továbbá definiálva vannak kivételek is (példának okáért az olyan szerződések, amelyek az egészségügyi ellátásra mutatnak).

Azt is részletezi a jogszabály, hogy mi a konkrét folyamata a szolgáltatásnyújtásnak, és mikor számít teljesítettnek egy digitális szolgáltatás.

Ebben az esetben is érvényben van a teljesítési védelem, vagyis a vállalkozót sújtja hiba esetén a bizonyítási teher.

Székhelyszolgáltatással minden egyszerűbb!

Használja ki a székhelyszolgáltatás biztosította előnyöket, és bízza egy tapasztalt csapatra az olyan feladatokat, mint a küldemények átvétele, iktatása, postai teendők ellátása, hatóságok fogadása.

Arról nem is beszélve, hogy így nem kell építményadót fizetnie, hogyha a saját lakásába van bejelentve a vállalkozása!

Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma!

Scroll to Top

Join us for

HAPPY HOUR Everyday 5PM-7PM

Beer, sake, wine and cocktails

up to 50% off