Követeléskezelés vagy faktoring – mikor melyiket érdemes alkalmazni?

Követeléskezelés vagy faktoring – mikor melyiket érdemes alkalmazni?

Valószínűleg minden vállalkozás számára bosszantó lehet, amikor egy ügyfél vagy partner nem rendezi határidőre a számláját, és emiatt szükségessé válik a kérvényező e-mailek kiküldése.

Ennek az elkerüléséhez nyújt segítséget a faktoring és a követeléskezelés.

De pontosan mi a különbség köztük, és mikor kell használni őket?

Ismerjük meg közelebbről a faktoring folyamatát!

A faktoring tulajdonképpen egy olyan szolgáltatás, amikor egy faktorcégnek átadjuk az ügyfél ki nem fizetett számláit.

A számlák átadása még a fizetési határidő letelte előtt történik meg.

A faktorcég kifizeti a számlákat még azelőtt, hogy lejárnának, és innentől kezdve nekünk már nincs dolgunk vele.

Ez egy praktikus opció, mivel az ügyfélnek továbbra is határidőre kell fizetnie, de a vállalkozásunk megkapja a munkáért elvégzett kifizetést a teljesítési idő előtt.

Sok előnye van a faktoringnak

Ilyen módon a kisebb és nagyobb cégek számára is biztosítva lesz egyfajta financiális stabilitás, és így zökkenőmentesebb lehet a működés, nem lesz szükség hitelfelvételre vagy összegek átcsoportosítására azért, hogy fejlődhessen a vállalkozás.

A munkáért járó kifizetés ennek a szolgáltatásnak a segítségével gyorsan a cég számláján lesz – a teljes összeg egy része esetenként a számlázást követő 24 órán belül, a másik fele pedig a tényleges kifizetési határidőre.

Összegezve, a faktoring segítségével a vállalkozás azonnal hozzájuthat a kifizetéshez és a saját fejlesztésébe fektetheti, és nem kell arra várni, hogy az ügyfelek, vásárlók mikor rendezik a számlát.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy mivel a pénz inflálódik, ezért az értéke rendszerint csökken, emiatt a cég számára szerencsésebb, ha rögtön megkapja és el is költi a bevételét, mintha ezek az összegek az ügyfeleknél várakoznának.

Miért jó a követeléskezelés?

A követeléskezelést akkor szokták alkalmazni, amikor már lejárt egy számla kifizetésének határideje, viszont az ügyfél nem rendezte azt, vagy pedig csak részben.

Ilyenkor mi magunk is intézhetjük a fizetésre felszólítást, de sokszor hatékonyabb, ha megbízunk egy olyan céget, aki konkrétan ezzel foglalkozik és az ilyen ügyeket elintézi helyettünk.

Mi a különbség a két módszer között?

Mi a különbség a két módszer között?

A követeléskezelés lehetőségével az alábbi esetben érdemes élni:

  • ha vannak lejárt számlák felénk, amelyeknek az ellenértékét szeretnénk megkapni;
  • ha szeretné, hogy a fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kommunikáció profi módon legyen elintézve;
  • ha azt szeretné, hogy a követelések kezelése szakszerűen legyen elvégezve.

A faktoring módszert pedig a következő esetekben ajánlott alkalmazni:

  • ha tulajdonképpen előfinanszírozná a hosszú kifizetési határidővel rendelkező, még le nem járt számlákat;
  • ha szeretné javítani a vállalkozása likviditását, illetve ha elkerülné a költségesebb hitel felvételeket vagy a komplett veszteséget, és mindez megéri Önnek a 2-3%-os jutalék kifizetését;
  • ha el szeretné kerülni a behajtással járó ügyintézést, bonyodalmakat.

Székhelyszolgáltatásunkkal segítünk könnyebbé tenni a cégvezetést!

Napjainkban már több olyan szolgáltatás létezik, amely megkönnyíti a vállalkozás irányításával, működtetésével kapcsolatos teendők elvégzését.

Több mint 10 éves tapasztalatunkkal, mi a székhelyszolgáltatás területén tudjuk felajánlani szakértelmünket.

Ha Ön is gondolkozik székhelyszolgáltatás igénybevételén, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!

Scroll to Top

Join us for

HAPPY HOUR Everyday 5PM-7PM

Beer, sake, wine and cocktails

up to 50% off