Valószínűleg minden vállalkozás számára bosszantó lehet, amikor egy ügyfél vagy partner nem rendezi határidőre a számláját, és emiatt szükségessé válik a kérvényező e-mailek kiküldése.
Ennek az elkerüléséhez nyújt segítséget a faktoring és a követeléskezelés.
De pontosan mi a különbség köztük, és mikor kell használni őket?
Ismerjük meg közelebbről a faktoring folyamatát!
A faktoring tulajdonképpen egy olyan szolgáltatás, amikor egy faktorcégnek átadjuk az ügyfél ki nem fizetett számláit.
A számlák átadása még a fizetési határidő letelte előtt történik meg.
A faktorcég kifizeti a számlákat még azelőtt, hogy lejárnának, és innentől kezdve nekünk már nincs dolgunk vele.
Ez egy praktikus opció, mivel az ügyfélnek továbbra is határidőre kell fizetnie, de a vállalkozásunk megkapja a munkáért elvégzett kifizetést a teljesítési idő előtt.
Sok előnye van a faktoringnak
Ilyen módon a kisebb és nagyobb cégek számára is biztosítva lesz egyfajta financiális stabilitás, és így zökkenőmentesebb lehet a működés, nem lesz szükség hitelfelvételre vagy összegek átcsoportosítására azért, hogy fejlődhessen a vállalkozás.
A munkáért járó kifizetés ennek a szolgáltatásnak a segítségével gyorsan a cég számláján lesz – a teljes összeg egy része esetenként a számlázást követő 24 órán belül, a másik fele pedig a tényleges kifizetési határidőre.
Összegezve, a faktoring segítségével a vállalkozás azonnal hozzájuthat a kifizetéshez és a saját fejlesztésébe fektetheti, és nem kell arra várni, hogy az ügyfelek, vásárlók mikor rendezik a számlát.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy mivel a pénz inflálódik, ezért az értéke rendszerint csökken, emiatt a cég számára szerencsésebb, ha rögtön megkapja és el is költi a bevételét, mintha ezek az összegek az ügyfeleknél várakoznának.
Miért jó a követeléskezelés?
A követeléskezelést akkor szokták alkalmazni, amikor már lejárt egy számla kifizetésének határideje, viszont az ügyfél nem rendezte azt, vagy pedig csak részben.
Ilyenkor mi magunk is intézhetjük a fizetésre felszólítást, de sokszor hatékonyabb, ha megbízunk egy olyan céget, aki konkrétan ezzel foglalkozik és az ilyen ügyeket elintézi helyettünk.
Mi a különbség a két módszer között?
A követeléskezelés lehetőségével az alábbi esetben érdemes élni:
- ha vannak lejárt számlák felénk, amelyeknek az ellenértékét szeretnénk megkapni;
- ha szeretné, hogy a fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kommunikáció profi módon legyen elintézve;
- ha azt szeretné, hogy a követelések kezelése szakszerűen legyen elvégezve.
A faktoring módszert pedig a következő esetekben ajánlott alkalmazni:
- ha tulajdonképpen előfinanszírozná a hosszú kifizetési határidővel rendelkező, még le nem járt számlákat;
- ha szeretné javítani a vállalkozása likviditását, illetve ha elkerülné a költségesebb hitel felvételeket vagy a komplett veszteséget, és mindez megéri Önnek a 2-3%-os jutalék kifizetését;
- ha el szeretné kerülni a behajtással járó ügyintézést, bonyodalmakat.
Székhelyszolgáltatásunkkal segítünk könnyebbé tenni a cégvezetést!
Napjainkban már több olyan szolgáltatás létezik, amely megkönnyíti a vállalkozás irányításával, működtetésével kapcsolatos teendők elvégzését.
Több mint 10 éves tapasztalatunkkal, mi a székhelyszolgáltatás területén tudjuk felajánlani szakértelmünket.
Ha Ön is gondolkozik székhelyszolgáltatás igénybevételén, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!