Piackutatás és konkurenciaelemzés – legyen felkészült a vállalkozása!

Piackutatás és konkurenciaelemzés – legyen felkészült a vállalkozása!

Ahhoz, hogy valóban előrelátó és felkészült legyen egy cégvezető fontos, hogy rendszeresen végezzen konkurenciaelemzést és piackutatást.

Ez igaz a frissen induló vállalkozásokra és a már meglévőkre is; nemcsak az aktuális pozíció megtartásához, hanem a megfelelő léptékű fejlődés érdekében is szükség van ezekre a lépésekre.

A marketing szempontjából is lényeges, hogy mindig naprakész információkkal rendelkezzünk a versenytársakról, mérésekkel és statisztikákkal.

Piackutatás – az optimalizált működés alappillére

Alapvető szükséglet egy vállalkozás optimalizált működése során, hogy piackutatásokat végezzenek.

A piackutatás tulajdonképpen egy adatgyűjtő módszer, amelynél egy specifikus célért történik a piac elemzése.

Ennek során a piaci szereplőket gyengeségeik és erősségeik alapján, valamint a veszélyek és a lehetőségek felmérésével készül az elemzés.

Bár van hasonlóság a piackutatás és a SWOT analízis között, azért az előbbi jóval több mindent megvizsgál.

Azokat a tényezőket elemzi, amelyek a cég és a piac kapcsolatát mutatja meg.

Idetartozik a kereslet-kínálat, a különböző értékesítési lehetőségek, a piaci módosulások, a versenytárs elemzés fajtái is többek között.

A piackutatást már a vállalkozás indításakor lényeges elvégezni, mivel ismerhetjük meg a piaci környezetet, amiben majd működni fog a cég.

Ezenkívül a piacra ható egyéb tényezők is megismerhetők így (versenytársak, célközönség, illetve más gazdasági és politikai erők), aminek köszönhetően valós mutatók segítenek döntéseket hozni, amelyek hozzájárulnak a vállalkozás fejlődéséhez, a megfelelő pozícionáláshoz stb.

Konkurenciaelemzés – ismerd a versenytársaidat!

A konkurenciaelemzés arra összpontosít, hogy jobban megismerjük a cégünk lehetséges versenytársait, vagyis akiknek ugyanaz a célcsoportja, mint nekünk.

Az a legfőbb különbség közte és a piackutatás között, hogy míg az utóbbi alapvetően a kereslet-kínálat kérdést vizsgálja, addig a konkurenciaelemzésnél a kínálat van fókuszban.

A konkurensek, versenytársak analizálása magába foglalja a versenytársak piaci stratégiáját és helyzetét, a szolgáltatások és termékek részletekbe menő monitorozását, valamint részletekbe menően elemzi a gyengeségeiket és erősségeiket.

Pozitívuma az is, hogy rámutat a fogyasztók, vásárlók tevékenységire és magatartására is.

Jobban jár, ha elvégzi a konkurenciaelemzést!

A konkurenciaelemzés során értékes adatokat lehet összegyűjteni, amelyek alapján megfontolt üzleti döntések hozhatók.

Segíthet:

  • kiaknázni egy új paci rést,
  • fejleszteni a saját szolgáltatásait, termékeit annak tudatában, hogy ismeri a versenytársak gyengeségeit és erősségeit,
  • bővíteni a szolgáltatás- és termék választékot,
  • elkészíteni és naprakésszé tenni a marketingstratégiádat,
  • az árak meghatározásában, valamint az egyedi árajánlatok készítésében,
  • meghatározni a referenciaszámot, amivel a főbb marketing teljesítménymutatók kijelölhetők lesznek,
  • kiépíteni a tartalommarketing stratégiát.

A piackutatás és a konkurenciaelemzés mellett van még valami, ami hasznos lehet!

A piackutatás és a konkurenciaelemzés mellett van még valami, ami hasznos lehet!

Akár meglévő, akár induló vállalkozásról legyen is szó, az tagadhatatlan, hogy a konkurenciaelemzésnek és a piackutatásnak kiemelkedő szerepe van egy cég életében.

A vállalkozás székhelyének szintén nagy jelentősége van, ezért érdemes abban is gondolkodni, hogy székhelyszolgáltatás mellett döntsünk az iroda bérlés helyett.

Ha nem szeretne a küldeményekkel, a hatóságokkal és egy iroda bérleti díjával bajlódni, akkor fontolja meg, hogy igénybe veszi székhelyszolgáltatásunkat!

Scroll to Top

Join us for

HAPPY HOUR Everyday 5PM-7PM

Beer, sake, wine and cocktails

up to 50% off