Miért olyan fontos, hogy mindig legyen egy üzleti tervünk?

Egy vállalkozás sikeres működését nagyon sok minden befolyásolhatja, de az egyik alappillére a dolgok rendszerezésének az üzleti terv megléte.

Ez a dokumentum fog segíteni abban, hogy sokkal összeszedettebb és átláthatóbb legyen a vállalkozás tevékenysége, valamint segítsen konkretizálni a vállalkozás jövőbeli céljait.

Mindemellett pedig az üzleti terv segítségével rálátást kaphatunk arra, hogy ezek az elérni kívánt mérföldkövek megvalósíthatóak-e, és ha igen, akkor mennyire lesznek működőképesek.

A dokumentum megírása előtt érdemes alaposan átgondolni, hogy kinek és miért írjuk, tehát konkretizálni kell azt, hogy ki a célközönség és mit szeretnénk általa elérni.

A terjedelmét pedig nem igazán lehet egy egzakt számmal kifejezni, mivel ez is erősen függ a célközönségtől és az elérni kívánt céltól, ám általánosságban elmondható, hogy 20 és 100 oldal között szokott mozogni.

Helyzetek, amikor üzleti tervre van szükség

Egy üzleti terv megszületésének alapvetően több mozgatórugója is lehet, nézzünk most ebből meg néhányat.

  1. Már meglévő és működő vállalkozás további fejlesztése és/vagy átalakítása

Ilyenkor érdemes a fókuszt arra helyezni, hogy azok a kitűzött célok milyen anyagi támogatással tudnak megvalósulni, hogyan lehet ezt véghez vinni, illetve meg kell vizsgálni azt, hogy a terv megvalósítása után lesz-e igény rá a piacon, vagyis a kereslet és a kínálat megfelelő szinkronban tud-e mozogni.

  1. Új partnerek, befektetők, esetleg hitelezők keresése

Ebben az esetben, ha az egyik fő cél a tőkebevonás, akkor egy jól felépített üzleti tervvel, sokkal megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tűnhetünk a másik fél számára.

Kevesebb energiába fog neki telni a döntés, hiszen minden, amit szükséges tudnia egy dokumentumban lesz összefoglalva, ami a legtöbb esetben pozitív benyomást tud kelteni.

  1. Új vállalkozás előtt állás

Ilyenkor az üzleti terv hatalmas segítséget tud nyújtani, hiszen ennek köszönhetően majdhogynem a nullára tudjuk redukálni a váratlan rizikófaktorok számát.

Tartalmi elvárások

Fontos, hogy az üzleti terv mindig informatív legyen és leginkább a tények közlésére koncentrálódjon.

Igyekezzünk tartózkodni a felesleges soroktól, azoktól a részektől, amik leginkább csak töltelék mondatokként szolgálnának.

Érdemes egy jól felépített logikai ívet követni, ezáltal sokkal könnyebb lesz értelmezni a befogadónak, illetve a könnyebb értelmezhetőségből fakadóan a pozitív megítélés is sokkal erősebb lehet.

Mindenképpen szenteljünk részt a vállalkozás bemutatására, ne felejtsük ki a piacelemzést, amit érdemes alátámasztani a jól ismert közgazdaságtani elemzési technikákkal, kerüljön bemutatásra, a marketing és a pénzügyi terv is, illetve mutassuk be azt is, hogy hogyan valósítható meg a már eddig felvázolt terv a működésre.

Mi segítünk, hogy több ideje legyen!

Egy vállalkozás működtetése és folyamatos fejlesztése sok munkával jár.

A székhelyszolgáltatás igénybevételével azonban rengeteg olyan adminisztrációs feladattól szabadulhat meg, amik elveszik az értékes időt.

Válasszon csomagajánlataink közül még ma!