Vajon megéri irodát bérelni? – költségek, amikre nem is gondolunk

Sokan mondják, hogy egy vállalkozást nem megalapítani nehéz, hanem megfelelően üzemeltetni és fenntartani.

Habár az üzemeltetés és a vállalkozás irányítása mindenkinél más és más, az állandó költségek nagyjából minden esetben megegyeznek.

Ebben a cikkben néhány olyan magától értetődő és néhol közel sem egyértelmű költséget szeretnénk bemutatni, amikkel állandó jelleggel találkozhat egy vállalkozó.

Adók és járulékok

Talán az senkinek sem okoz meglepetést, ha azt mondjuk, hogy az adók és járulékok állandó jellegű költségek, ami alól nem igazán lehet kibújni.

Az viszont, hogy kinek melyiket kell megfizetni, az nagyban függhet a cégformától, de akár a választott tevékenységi körtől is.

Az államilag kiszabott adók és járulékok tekintetében érdemes tisztában lenni a következő fogalmakkal:

  • általános forgalmi adó (ÁFA),
  • személyi jövedelemadó (SZJA),
  • társasági adó (TAO),
  • valamint a kereskedelmi és játék adó.

Az önkormányzati adók (iparűzési adó, építményadó) már valamivel specifikusabbak, hiszen a mértéküket maga a helyi önkormányzat szabja meg (természetesen bizonyos szabályok mentén), valamint azt is, hogy kívánja-e beszedni a helyi vállalkozásoktól vagy sem.

Utóbbi állítás alól kivételt képez az építményadó, amit kötelező jelleggel kell fizetnie minden ingatlantulajdonosnak, vagy haszonélvezőnek.

Irodaszerek, laptopok, hatalmas rezsiköltség

Miden cégnek kötelező egy hivatalos székhelyet bejegyeztetni, így a kezdő vállalkozók gyakorta választják a saját lakcímüket.

Ez több szempontól sem tud szerencsés lenni, de ha valaki mégsem azt választja, hanem inkább egy külön irodát bérel, pedig annyira nem is lenne rá szüksége, akkor csak további anyagi terhet szabadít magára.

Elsősorban, számolni kell a bérleti díjjal és az iroda rezsiköltségével, tehát magával a fenntartással.

Másodkörben, gondoskodni kell az iroda felszereltségéről és a biztonságos munkakörnyezetről.

Tehát a legkisebb jegyzettömbtől kezdve a kényelmes irodai székeken át, a munkára alkalmas eszközökig mindent neki kell biztosítania, ami valljuk be, a legvégére egészen szép összeget tudhat magáénak.

Ha pedig nem mi szeretnénk foglalkozni minden adminisztratív feladattal, akkor kénytelenek leszünk felvenni erre a feladatra egy alkalmazottat, aki értelemszerűen további költségeket jelent.

Mi lehet ilyenkor a megoldás?

Ha Ön szeretne csökkenteni a kiadásain és úgy érzi, hogy az adminisztrációs feladatokról is szívesen lemondana, akkor a legjobb megoldás a székhelyszolgáltatás igénybevétele.

Mindössze havi pár ezer forintért cserébe, minden beérkező levelet iktatunk és archíválunk, kihelyezzük a jogszabályoknak megfelelő módon a cégtáblát, szakszerűen fogadjuk a végrehajtói szerveket, valamint havi egyszeri alkalommal tárgyalót is biztosítunk.

Abban az esetben pedig, ha az újlengyeli székhelyszolgáltatásunkat választja, az önkormányzati adók tekintetében nem csak az építményadótól, de az iparűzési adótól is megszabadulhat!

Minimalizálja a költségeit és keressen fel minket még ma!

 

Scroll to Top

Join us for

HAPPY HOUR Everyday 5PM-7PM

Beer, sake, wine and cocktails

up to 50% off