Köztudott tény, hogy a 21. században nagyon fontos a cégek számára, hogy kitűnjenek a tömegből, ha a meg szeretnék előzni versenytársaikat.
Ezt természetesen nagyon sok mindennel el lehet érni; kiváló termékek és szolgáltatások, jó marketing, de nem szabad elmenni amellett a tény mellett sem, hogyha a cégnév bonyolult, unalmas, vagy esetleg nehezen megjegyezhető, akkor a negatív tényezőként állhat a fejlődés útjába.
A cégnév választása elsőre talán úgy tűnhet, hogy a legegyszerűbb feladatok közé tartozik, ám nem árt tisztában lenni néhány olyan tényezővel és jogszabállyal, amik talán veszélybe sodorhatják azt a nagyon jól csengő, frappáns cégnevet.
Milyen részekből áll egy teljes cégnév?
Egy cégnévnek meg kell tudnia különböztetni a vállalkozást más gazdasági társaságtól, valamint a következő 3 komponenst is tartalmaznia kell:
- vezérszó, ami segít a megkülönböztetésben (kifejezés vagy mozaikszó)
- tevékenységi körre utaló elem (opcionális)
- cégforma megjelölése (Bt., Kft., Zrt. stb.)
Továbbá érdemes arra is ügyelni, hogy ne legyen félreérthető az adott cégnév se magyarul, se akár a legtöbb idegen nyelven.
Ennek leginkább akkor van jelentősége, ha szándékunkban áll idővel kilépni a nemzetközi piacra is, hiszen nagyon jól tudjuk, hogy egy-egy magyar szó angolul teljesen más értelmet nyer és ez ugyanúgy igaz fordítva is.
Gondolni kell arra is, hogy a weboldalunk címe hogyan fog hangzani, főleg, ha magyar nevet választunk, ugyanis az ékezetek elhagyása olykor nagyon más jelentéstartalommal tud felruházni egy-egy szót, vagy kifejezést.
Mindemellett pedig mindig hagyjuk meg a lehetőséget a fejlődésre, vagyis nem szabad nagyon olyan keretek közé szorítani a cégnevet, amivel később nehezebb lesz a terjeszkedés.
Jogszabályi előírások
Amellett, hogy a cégnév választása egy kreatív folyamat is, vannak olyan jogszabályok, amelyeket mindenképpen be kell tartani.
Ilyen jogszabály például a cégkizárólagosság elve, miszerint a választott cég nem lehet megtévesztő, nem egyezhet más, Magyarországon bejegyzett cég nevével, még akkor sem, ha a cégforma, vagy tevékenységi kör eltérő.
A cégkizárólagosság elve mellett pedig eleget kell tennünk a cégvalódiság és a cégszabatosság elvének is.
Míg a korábbi arra utal, hogy a cégnév nem kelthet olyan gondolatokat, amíg a valóságtól eltérőek lehetnek (pl.: tevékenységi körre való téves utalás), addig az utóbbi a magyar helyesírási szabály betartásának fontosságára hívja fel a figyelmet (ami a vezérszó utáni részre vonatkozik).
Jó cégnév = növekvő bevétel
A szabályok betartása mellett a cégnevet sosem érdemes túlbonyolítani, még ha elsőre azt gondoljuk, hogy ez nagyon frappáns és egyedi ötlet lett.
Egy jól megválasztott cégnév, nagyban hozzájárulhat a bevétel növekedéséhez, hiszen az emberek is könnyebben megjegyzik, ezért szükség esetén szívesebben is fogják választani azt a céget, akire emlékeznek.
A cégnév kiválasztása az Ön feladata, de ha cégalapításon, vagy székhelyszolgáltatáson gondolkodik, akkor keressen minket bizalommal megadott elérhetőségeink egyikén, hogy több mint 11 éves tapasztalatunkkal végig segítsük a folyamaton!