Fontos szempontok a cégnév választása során

Köztudott tény, hogy a 21. században nagyon fontos a cégek számára, hogy kitűnjenek a tömegből, ha a meg szeretnék előzni versenytársaikat.

Ezt természetesen nagyon sok mindennel el lehet érni; kiváló termékek és szolgáltatások, jó marketing, de nem szabad elmenni amellett a tény mellett sem, hogyha a cégnév bonyolult, unalmas, vagy esetleg nehezen megjegyezhető, akkor a negatív tényezőként állhat a fejlődés útjába.

A cégnév választása elsőre talán úgy tűnhet, hogy a legegyszerűbb feladatok közé tartozik, ám nem árt tisztában lenni néhány olyan tényezővel és jogszabállyal, amik talán veszélybe sodorhatják azt a nagyon jól csengő, frappáns cégnevet.

Milyen részekből áll egy teljes cégnév?

Egy cégnévnek meg kell tudnia különböztetni a vállalkozást más gazdasági társaságtól, valamint a következő 3 komponenst is tartalmaznia kell:

  1. vezérszó, ami segít a megkülönböztetésben (kifejezés vagy mozaikszó)
  2. tevékenységi körre utaló elem (opcionális)
  3. cégforma megjelölése (Bt., Kft., Zrt. stb.)

Továbbá érdemes arra is ügyelni, hogy ne legyen félreérthető az adott cégnév se magyarul, se akár a legtöbb idegen nyelven.

Ennek leginkább akkor van jelentősége, ha szándékunkban áll idővel kilépni a nemzetközi piacra is, hiszen nagyon jól tudjuk, hogy egy-egy magyar szó angolul teljesen más értelmet nyer és ez ugyanúgy igaz fordítva is.

Gondolni kell arra is, hogy a weboldalunk címe hogyan fog hangzani, főleg, ha magyar nevet választunk, ugyanis az ékezetek elhagyása olykor nagyon más jelentéstartalommal tud felruházni egy-egy szót, vagy kifejezést.

Mindemellett pedig mindig hagyjuk meg a lehetőséget a fejlődésre, vagyis nem szabad nagyon olyan keretek közé szorítani a cégnevet, amivel később nehezebb lesz a terjeszkedés.

Jogszabályi előírások

Amellett, hogy a cégnév választása egy kreatív folyamat is, vannak olyan jogszabályok, amelyeket mindenképpen be kell tartani.

Ilyen jogszabály például a cégkizárólagosság elve, miszerint a választott cég nem lehet megtévesztő, nem egyezhet más, Magyarországon bejegyzett cég nevével, még akkor sem, ha a cégforma, vagy tevékenységi kör eltérő.

A cégkizárólagosság elve mellett pedig eleget kell tennünk a cégvalódiság és a cégszabatosság elvének is.

Míg a korábbi arra utal, hogy a cégnév nem kelthet olyan gondolatokat, amíg a valóságtól eltérőek lehetnek (pl.: tevékenységi körre való téves utalás), addig az utóbbi a magyar helyesírási szabály betartásának fontosságára hívja fel a figyelmet (ami a vezérszó utáni részre vonatkozik).

Jó cégnév = növekvő bevétel

A szabályok betartása mellett a cégnevet sosem érdemes túlbonyolítani, még ha elsőre azt gondoljuk, hogy ez nagyon frappáns és egyedi ötlet lett.

Egy jól megválasztott cégnév, nagyban hozzájárulhat a bevétel növekedéséhez, hiszen az emberek is könnyebben megjegyzik, ezért szükség esetén szívesebben is fogják választani azt a céget, akire emlékeznek.

A cégnév kiválasztása az Ön feladata, de ha cégalapításon, vagy székhelyszolgáltatáson gondolkodik, akkor keressen minket bizalommal megadott elérhetőségeink egyikén, hogy több mint 11 éves tapasztalatunkkal végig segítsük a folyamaton!