Cégalapítás előtt áll? És az okmányok rendben vannak?

Meglepő lehet, de a tapasztalatok sajnos azt mutatják, hogy a cégalapítások során 10-ből legalább 1 esetben valami probléma van valamelyik fontos okmánnyal (pl. személyi igazolvánnyal, lakcímkártyával).

Még csak nem is arra kell gondolni, hogy egyszerűen hibásak lennének, vagy lejártak volna: sokszor hiába tűnik úgy, hogy minden stimmel, az igazolványok mégsem érvényesek.

De miért van ez, és főleg: miért csak akkor jönnek rá erre az emberek, amikor céget alapítanának?

Az elveszett és megtalált személyik esete

Tegyük fel, hogy egy napon elveszíti a személyazonosító igazolványát – mindenkivel megesik, ez teljesen hétköznapi dolog.

Amikor már sehol nem találja, megteszi a szükséges intézkedéseket, bejelenti és letiltatja, majd kap helyette egy másikat.

Azonban időközben a régi személyi előkerül, és újra használni kezdi – és ami a legérdekesebb, hogy tökéletesen működik.

A bankban tudja magát igazolni vele, sőt, egy esetleges igazoltatás során még a rendőr is elfogadja – tehát miért gyanakodna?

Hasonló fordulhat elő lakcímkártyánál is: ezt azonban még elvesztenünk sem kell!

Elég, ha csak elfelejtünk kijelentkezni, miután albérletet váltunk, és amint a lakás tulajdonosa kijelent minket, a lakcímkártyánk érvénytelenné válik, anélkül, hogy azt észrevennénk.

És a legrosszabb: ez pont a cégalapítás előtt fog kiderülni

A bürokrácia egy furcsa jelensége, hogy a letiltott személyi okmány több helyen használható, viszont a cégbíróság nem enged meg magának ilyen hibát: amint feltöltjük a szükséges adatokat, egyből kiderül, ha valami nem érvényes!

Ekkor jön az a kényelmetlen szituáció, hogy a cégalapítás megszakad, és Önnek el kell mennie intézkedni, hogy megkapja az ideiglenes igazolványokat.

Emiatt bizony tolódik az egész ügy legalább egy napot, és sokaknak ez komoly problémát jelent (főleg akkor, ha mondjuk az ország másik feléről utaztak fel Budapestre emiatt).

Mi a mi megoldásunk erre?

Túl gyakran fordul elő ilyesmi ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk, éppen ezért már előrelátóak vagyunk ebben a tekintetben.

Alapvetően is az a hozzáállásunk, hogy mire Ön hozzánk érkezik, már mindent előkészítve találjon, ezért megkérjük, hogy a cégalapítást megelőző napon délelőtt 10:00-ig küldje el nekünk a szükséges adatokat.

Mi így még időben tudjuk ezeket ellenőrizni, és ha valami probléma merülne fel, akkor szólunk, hogy mit kell módosítani.

Egy személyazonosító igazolvány pótlása nagyjából egy nap alatt megoldható, így még akár arra sem lesz szükség ebben az esetben, hogy napolni kelljen a cégalapítást.

Bízza a cégalapítást szakértőkre, hogy ne érjék kellemetlen meglepetések!

Kevés rosszabb van annál, mint amikor valaki izgatottan várja, hogy végre megalapíthassa vállalkozását, aztán egy rossz személyi miatt kell halasztani az egészet.

A legmeglepőbb ebben ráadásul az, hogy (ahogy már mondtuk) sok esetben az illető akár már évek óta érvénytelen iratokkal élte a mindennapjait, anélkül, hogy észrevette volna.

Ahogy viszont már Ön is látja, egy tapasztalt szakértő tudja, hogy mire kell figyelni, és előre gondolkodik!

Keressen minket bizalommal, ha cégalapítás, vagy székhelyszolgáltatás érdekli, és mi teszünk róla, hogy minden a lehető leggördülékenyebben menjen ezekkel kapcsolatban!